דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמו פרח בר 

מאת    [ 02/11/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2527 פעמים ]

בכל בוקר, כשנכנסתי כמורה לכיתה בלוד ובהמשך כמנהל בית ספר במושב פדיה, חשתי כמו פרפר מהופנט בשדה פרחים צבעוני ונהניתי מכל רגע' שבו ניתנה בידי הזכות ללמוד וללמד, לחנך ולהשפיע.

שכרון ההוראה, מסתבר, זורם בעורקים וצרוב בנשמה: אמי הייתה מורה, אחותי בחרה להלך בשבילי החינוך, וכך גם אשתי ובתי. אנו נושמים את זה, מתמסרים ומתמכרים. לכן, כשאני פוגש או שומע על מורה מצטיין, אהוד ואהוב, כזה שאף תלמיד לא ישכח ולא ירצה לשכוח, אני מבין בדיוק במה מדובר.

ברור לי שזה מורה בעל מגע קסם, שיודע לסחוף אחריו את תלמידיו בדרך אל אוצרות הידע והחכמה.

מסיבות אלה, הסתדרות המורים גאה להוביל את מפעל ההוקרה למורים המצטיינים של המדינה, משום שמדובר בגאוות יחידה. על אף הביקורות ולמרות הציניות האופיינית, בהחלט יש לנו לא מעט סיבות לגאווה: מוסדות מחקר ישראליים מדורגים בצמרת העולמית; ישראל מובילה בפיתוח פטנטים רפואיים ומדעיים והיא אבן שואבת לחברות טכנולוגיה מפותחות; יש בה יותר חברות הזנק ("סטארט-אפ") ויותר חברות הנסחרות בנאסד"ק – מרוב מדינות העולם; טובי הכישרונות הצעירים של ישראל קוצרים הישגים וזוכים במדליות באולימפיאדות הבינ"ל במדעי המחשב, בפיזיקה בחקר החלל, וגם באמנויות ובתחומי ספורט שונים.

כל אלה לא נולדו יש מאין. רובם ככולם תוצרים של אותה מערכת חינוך, שרבים מדי מבקרים אותה ומעטים מדי נכונים להביט על הצדדים החיוביים, לחשוף אותם ולהשתבח בהם.

הרמנו את הכפפה הזאת, והנה כי טוב. יש במערכת הזאת מורים ומחנכים, שאהבת המקצוע, האכפתיות והיצירתיות שלהם יכולים למגנט כיתות שלמות. יש במערכת החינוך אנשי מקצוע שהציווי החברתי שלהם איננו מזויף ושסרגל הערכים שלהם ישר כפלס. יש במערכת מורים, שלמרות התנאים המורכבים ולמרות תלוש השכר, מכירים את הדרך אל מוחו וליבו של התלמיד, יודעים לגעת בנפשו ולסמן עבורו שביל מחשבה ודרך חיים משמעותית. אנחנו מצדיעים ואומרים להם תודה.

תודתנו למורים אלה לא מתבטאת רק במאבק היומיומי שאנו מנהלים איתם ועבורם על השיפור הפיזי בתנאים – העלאת השכר, קידום מקצועי ואישי, שיפור בתשתיות – אלא גם בהוקרת התודה שאנו מביעים למורים, שמתבטאת בפרוייקט "המורה של המדינה".

ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר, כתב אהוד מנור ז"ל  (שבימים אלו מלאו חמש שנים לפטירתו), זה רק מפני שעוד אותו חלום נשאר: מעט שכוח, פחות בטוח, אולי, אבל נשאר ונזכר.

אני שולח למורים הזוכים את ברכותיי.

מר יוסי וסרמן הוא מזכ"ל הסתדרות המורים. מאמרים ומידע נוסף אודותיו:יוסי וסרמן בויקיפדיה, ראיון עם יוסי וסרמן בבלוג חינוך ו: אתר אודות פועלו של יוסי וסרמן בהסתדרות המורים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב